Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию, спорту и туризму Вилейского райисполкома
Государственное учреждение образования
«Вязынская средняя школа»
ПАЛАЖЭННЕ
аб вучнёўскім самакіраванні
1.1. Дадзенае Палажэнне распрацавана ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Уставам установы адукацыі, іншымі нарматыўнымі прававымі дакументамі і рэгламентуе дзейнасць органаў вучнёўскага самакіравання дзяржаўнай ўстановы адукацыі “Вязынскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдня школа” (далей – установы адукацыі) .
1.2. Вучнёўскае самакіраванне - орган самакіравання навучэнцаў установы адукацыі.
1.3. Вучнёўскае самакіраванне ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам школы, сапраўдным палажэннем.
2.1. Мэтай вучнёўскага самакіравання з’яўляецца рэалізацыя права навучэнцаў на ўдзел у кіраванні ўстановай адукацыі, фарміраванне дэмакратычных асноў арганізацыі адукацыйнага працэсу.
Задачы дзейнасці вучнёўскага самакіравання:
3.1. стварыць спрыяльныя ўмовы для самарэалізацыі вучняў;
3.2. развіваць ў вучняў сацыяльную ініцыятыву, творчасць і адказнасць, камунікатыўныя уменні і навыкі;
3.3. забеспячыць супрацоўніцтва паміж педагогамі і навучэнцамі;
3.4. спрыяць набыццю навучэнцамі вопыту кіраўніцкай дзейнасці.
Функцыямі вучнёўскага самакіравання заключаюцца ў наступным:
4.1. уключэнне падлеткаў у працэс калектыўнай дзейнасці;
4.2. развіццё і выхаванне культуры зносін падлеткаў;
4.3. прафілактыка процівапраўных паводзін;
4.4. арганізацыя ўмоў для выбару падлеткамі сваёй стратэгіі, матывацыі да пазітыўнай самарэалізацыі ў соцыуме;
4.5. стрыяць набыццю навыкаў пазітыўных зносін, уменню весці канструктыўны дыялог, публічна выступаць.
5 . Структура вучнёўскага самакіравання
5.1. Вучнёўскае самакіраванне ў школе ўключае некалькі узроўняў.
5.1.2 Першы ўзровень- савет класа.
5.1.3. Усе навучэнцы школы з'яўляюцца членамі калектыву класа, таму асноўныя пытанні, звязаныя з дзейнасцю ўстановы адукацыі, вырашаюцца ў першасным калектыве.
5.1.4. Кожны клас выбірае са свайго складу старасту і намесніка старасты, адказных па напрамках (па меркаванні класнага калектыву).
5.1.5. Вышэйшым органам самакіравання ў класе з'яўляецца савет класа, які збіраецца па неабходнасці (не радзей 1 разы на чвэрць) і дзе плануецца праца калектыву класа, падводзіцца вынік працы за пэўны прамежак часу, выбіраецца прадстаўнік для ўдзелу ў дзейнасці савета вучнёўскага самакіравання ўстановы адукацыі.
5.1.6. Савет класа адказвае за справы ўнутры класа, за ўдзел у агульнашкольных справах, рыхтуе інфармацыю і прапановы ў вышэйстаячыя органы вучнёўскага самакіравання.
5.2.1. Другі ўзровень-савет вучнёўскага самакіравання ўстановы адукацыі.
5.2.2. Вышэйшым органам вучнёўскага самакіравання з'яўляецца савет вучнёўскага самакіравання, які збіраецца адзін раз у чвэрць (у пачатку чвэрці) для вырашэння актуальных пытанняў жыцця вучнёўскага калектыву.
5.2.3. У склад савета вучнёўскага самакіравання ўваходзяць прадстаўнікі кожнага класа. З іх ліку шляхам адкрытага галасавання абіраецца старшыня савета вучнёўскага самакіравання, яго намеснік і сакратар тэрмінам на адзін год.
5.2.4. Функцыямі савета вучнёўскага самакіравання з'яўляюцца: калектыўнае вылучэнне ідэй; калектыўнае планаванне і прагназаванне вынікаў, аналіз і іх ацэнка; распрацоўка праектаў розных калектыўных творчых спраў; кантроль за выкананнем наяўных традыцый; кантроль выканання прынятых рашэнняў; аналіз працы камітэтаў па напрамках дзейнасці.
5.3. Трэці ўзровень - удзел старшыні савета вучнёўскага самакіравання ў рабоце савета ўстановы адукацыі.
Члены савета вучнёўскага самакіравання абавязаны:
6.1. Выконваць патрабаванні Статута ўстановы адукацыі, рашэнні савета вучнёўскага самакіравання, правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў.
6.2. Паважаць гонар і годнасць удзельнікаў адукацыйнага працэсу.
6.3. Клапаціцца пра гонар установы адукацыі і працягу яе традыцый, аўтарытэту, прэстыжу.
6.4. Асабістым прыкладам фарміраваць у навучэнцаў беражлівыя адносіны да школьнай маёмасці, выкарыстання электрычнасці, вады.
Члены савета вучнёўскага самакіравання маюць права:
7.1. Права на атрыманне інфармацыі аб арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі.
7.2. Права на адкрытую і матываваную ацэнку поспехаў у навучанні і паводзінах.
7.3. Права на арганізацыю школьнага жыцця, культурных, адукацыйных, спартыўных і забаўляльных мерапрыемстваў у адпаведнасці з уласнымі патрэбамі і магчымасцямі.
7.4. Права вызначэнне віду дзейнасці і структуры органаў вучнёўскага самакіравання.
7.5. Права прадстаўляць інтарэсы навучэнцаў у адміністрацыі ўстановы адукацыі, на саветах установы адукацыі, сходах, прысвечаных вырашэнню жыцця установы адукацыі.
7.6. Права ўносіць прапановы ў план выхаваўчай работы ўстановы адукацыі.
7.7. Права карыстацца арганізацыйнай падтрымкай педагогаў.
7.8. Права ўсталёўваць адносіны і арганізоўваць сумесную дзейнасць з органамі вучнёўскага самакіравання іншых устаноў адукацыі.
7.8. Права абіраць і быць абраным у органы вучнёўскага самакіравання ўстановы адукацыі.
7.9. Права свабоднага ўступлення і выхаду з органаў самакіравання.
8.1. Педагагічны калектыў стварае ўмовы для актыўнай і творчай дзейнасці вучнёўскага самакіравання, аказвае дапамогу ў матывацыі навучэнцаў да выканання грамадскіх даручэнняў, развіццю сацыяльнай ролі навучэнцаў.
8.2.Супрацоўніцтва педагогаў і навучэнцаў ажыццяўляецца ў сумесных органах вучнёўскага самакіравання пры арганізацыі і правядзенні масавых спраў, творчых і дзелавых гульняў, сумесных абмеркаваннях пытанняў жыцця ўстановы адукацыі на саветах установы адукацыі, сходах, нарадах.
8.3. За органамі вучнёўскага самакіравання ў якасці куратараў замацоўваюцца педагог-арганізатар і намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце.
9.1.Узаемадзеянне ажыццяўляецца з адміністрацыяй і педагогамі ўстановы адукацыі, моладзевымі і дзіцячымі аб'яднаннямі, органамі самакіравання іншых устаноў адукацыі.
10.1. Палажэнне аб вучнёўскім самакіраванні.
10.2. План работы савета вучнёўскага самакіравання.
10.3. Пратаколы пасяджэнняў савета вучнёўскага самакіравання.
10.4. Склад савета вучнёўскага самакіравання.