Правила внутреннего распорядка

ПРАВІЛЫ ўнутранага распарадку для навучэнцаў ДУА “Вязынскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа”

09.09.2020

ЗАЦВЯРДЖАНА

Загад 31.08.2020 №144

          

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў ДУА “Вязынскі навучальна-педагагічны комплекс

дзіцячы сад-сярэдняя школа”

 

  1. Агульныя палажэнні
    • Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў распрацаваны з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, умацавання дысцыпліны, забеспячэння бяспечных умоў прыбывання ва ўстанове адукацыі, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі свабоднага часу, павышэння эфектыўнасці прафілактыкі супрацьпраўных паводзін, павышэння якасці адукацыі.

1.2. Унутраны распарадак – гэта рэгламент (парадак) арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі.

1.3. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў распрацаваны на аснове Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 (у рэдакцыі пастаноў Міністэрства адукацыі ад 04.02.2014 №9, ад 10.04.2014 №38, ад 27.11.2017 №148, ад 03.03.2018 №10), Статута ўстановы адукацыі

1.4. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў абавязковы для выканання ўсімі навучэнцамі ўстановы адукацыі і даводзяцца да ведама навучэнцаў класнымі кіраўнікамі на класных сходах.

1.5. Правілы ўнутранага распарадку (дапаўненні ці змяненні ў правілах) разглядаюцца на пасяджэнні савета ўстановы адукацыі і зацвярджаюцца кіраўніком ўстановы адукацыі.

 

  1. Правы навучэнцаў

Навучэнцы маюць права на:

2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

2.2. перавод у іншую ўстанову адукацыі;

2.3. узнаўленне для атрымання адукацыі ва ўстанове адукацыі;

2.4. навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах зместу адукацыйнай праграмы;

2.5. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей  іх  псіхафізічнага развіцця;

2.6. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.7. бясплатнае псіхолага-медыка-педагагічнае абследаванне ў   дзяржаўных цэнтрах карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі;

2.8. бясплатную карэкцыю фізічных і (або) псіхічных парушэнняў у дзяржаўных установах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі;

2.9. карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;

2.10. канікулы;

2.11. атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

2.12. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, вытворчай, навуковай і культурна-спартыўнай базай установы адукацыі;

2.13. атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы адукацыі;

2.14. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.15. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі;

2.16. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, канферэнцыях, семінарах і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці;

2.17. азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

2.18. удзел у прафесіянальных саюзах, моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству.

 

  1. Абавязкі навучэнцаў

Навучэнцы ўстановы адукацыі абавязаны:

3.1. старанна вучыцца, авалодваць ведамі, практычнымі ўменнямі і навыкамі, быць дысцыплінаванымі, клапаціцца пра гонар класа, установы адукацыі, падтрымліваць яе традыцыі;

3.2. клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

3.3. выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для выхаванцаў  і навучэнцаў;

3.4. дастойна паводзіць сябе, праяўляць павагу да старэйшых і равеснікаў, міласэрнасць, чалавечнасць, паважаць гонар і вартасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

3.5. строга  вытрымліваць  дзелавы стыль адзення пры наведванні вучэбных заняткаў, у спартыўнай форме наведваць урокі фізічнай культуры і здароўя, у рабочым адзенні - урокі працоўнага навучання;

3.6. апавяшчаць класнага кіраўніка або адміністрацыю аб магчымай адсутнасці на занятках;

3.7.прадастаўляць пісьмовае тлумачэнне за кожны пропуск вучэбных заняткаў.

3.8. асцярожна ставіцца да маёмасці.

 

  1. Прыход і адыход з установы адукацыі

4.1. Прыходзіць ва ўстанову адукацыі за 10-15 хвілін да пачатку вучэбных заняткаў, мець ахайны выгляд і акуратную прычоску.

4.2. З сабой варта мець усе неабходныя для навучальных заняткаў прыналежнасці і дзённік.

4.3. Верхнюю вопратку навучэнцы пакідаюць у гардэробе, які замацаваны за класам.

4.4. Перад пачаткам вучэбных заняткаў навучэнцам неабходна ўдакладніць расклад і прыбыць да кабінета, увайсці ў яго і падрыхтавацца да навучальнага занятку да званка.

4.5. Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, культурна-масавых мерапрыемстваў трэба атрымаць адзенне з гардэроба, акуратна апрануцца і пакінуць установу адукацыі, выконваючы правілы ветлівасці.

4.6. Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў час вучэбных заняткаў і на перапынках не дапускаецца.

 

5.Знешні выгляд навучэнцаў

5.1. Адзенне заўсёды павінна быць ахайным, чыстым, папрасаваным.

5.2. Абавязкова выкарыстанне чыстага зменнага абутку.

5.3. На заняткі фізічнай культуры навучэнцы павінны пераапранацца ў спартыўную форму, абавязкова наяўнасць спартыўнай абутку. Для ўрокаў працы хлопчыкамі выкарыстоўваецца халат, дзяўчынкамі - касынка і фартух. Пры адсутнасці дадзенага адзення навучэнцы да заняткаў не дапускаюцца.

5.4. Адзенне навучэнца павінна быць выраблена з гарнітурнай або трыкатажнай тканіны спакойных тонаў. Касцюм рэкамендуецца падпарадкоўваць патрабаванню «цёмны ніз - светлы верх».

5.5. Мадэлі адзення павінны быць строгімі, без капюшонаў, шнуровок, маланак, накладных кішэняў, атрыбутыкі спартыўнага стылю, багацця страз і іншых бліскучых дэталяў. Выкарыстанне джынсавай, вельветавай тканін не дапускаецца.

5.6. Дзелавы стыль адзення для дзяўчынак можа ўключаць:

ніз: спадніца, штаны з гарнітурнай тканіны. Даўжыня спадніцы - не вышэй за 8-10 см над каленам;

верх: камізэлька, пінжак, джемпер, сарафан, сукенка з трыкатажнай або гарнітурнай тканіны, аднатонныя вадалазка, блузкі пастэльных тонаў.

5.7. Дзелавы стыль адзення для хлопчыкаў можа ўключаць:

ніз: штаны з гарнітурнай тканіны;

верх: пінжак, кашуля, гальштук, вадалазка, джемпер, камізэлька спакойных тонаў.

5.8. Адзенне не павінна змяшчаць ўльтрамодных дэталяў (моцна прыніжаны стан, глыбокі выраз, занадта яркія тоны, буйныя спражкі, рушы і інш.). Празрыстыя блузы і футболкі, масіўныя ўпрыгажэнні, кідкі макіяж і манікюр таксама не дапускаецца.

5.9. Навучэнцам пачатковых класаў не дазваляецца выкарыстанне касметыкі, яркага лаку для пазногцяў.

5.10. Не дапускаецца нашэнне любой сімволікі, адзення, прычоскі, якая пазначае прыналежнасць да таго ці іншага моладзеваганефармальнага аб'яднання (упрыгажэнні і адзенне з сімволікай замагільнага свету, напульснік, бранзалеты з шыпамі і г.д.).

5.11. Доўгія валасы ў дзяўчынак павінны быць заплеценыя або прыбраныя заколкамі. Хлопчыкі і юнакі павінны своечасова стрыгчыся. Экстравагантныя стрыжкі і прычоскі, афарбоўванне валасоў у яркія, ненатуральныя адценні не дапускаюцца. Чолка не павiнна перашкаджаць зроку, гэта значыць не павінна быць ніжэй за ўзровень броваў.

5.12. Валасы, твар і рукі павінны быць чыстымі і дагледжанымі, парфумерныя сродкі павінны мець лёгкі або нейтральны пах.

 

  1. Правілы карыстання аўтобусам школьным (рэйсавым)

6.1. Навучэнцы, якія перавозяцца аўтобусам, павінны няўхільна выконваць сапраўдныя правілы перавозкі дзяцей у аўтобусе.

6.2. Пасадка ў аўтобус дазваляецца толькі ў прысутнасці суправаджальніка, прызначанага загадам дырэктара ўстановы адукацыі.

6.3. Пасадка ў аўтобус і высадка з яго дазваляецца толькі пры  поўным спыненні аўтобуса пасля адкрыцця дзвярэй.

6.4. Пасадка і высадка з аўтобуса дапускаецца толькі на адмыслова адведзеных для гэтага пляцоўках (прыпынках), паказаных на схеме руху.

6.5. У першую чаргу ажыццяўляецца пасадка і высадка выхаванцаў дзіцячага сада, навучэнцаў малодшага школьнага ўзросту.

6.6. Пасля пасадкі ў аўтобус кожны навучэнец абавязаны акуратна пакласці школьныя торбы, партфелі на адведзеную паліцу ў салоне аўтобуса. Заняўшы свае месцы, прышпіліцца рамянямі бяспекі. Пры выяўленні няспраўнасці рэменя бяспекі паведаміць суправаджальніку.

6.7. Падчас руху аўтобуса катэгарычна забараняецца адцягваць вадзіцеля староннімі гукамі (гутаркамі па сотавым тэлефоне, крыкамі, гучнымі гутаркамі і да т.п.).

6.8. Падтрымліваць парадак у аўтобусе:  забараняецца смецціць, псаваць маёмасць і салон аўтобуса.

6.9. Забараняецца адкрываць вокны, высоўвацца з іх у пазбяганне траўмаў і няшчасных выпадкаў.

6.10. Падчас руху забараняецца адшпільваць рамяні бяспекі, уставаць са сваіх месцаў і перамяшчацца па салоне.

6.11. Пры выяўленні старонніх шумоў, грукаў, пахаў і іншых не ўласцівых пры руху з'яў неадкладна паведаміць суправаджальніку.

6.12. Забараняецца карыстацца кнопкамі выкліку вадзіцеля і аварыйнага адчынення дзвярэй без неабходнасці.

6.13. Пры дрэнным самаадчуванні паведаміць суправаджальніку.

6.14. Выходзіць з аўтобуса трэба толькі пры поўным прыпынку і з дазволу суправаджальніка ці вадзіцеля ў тым жа парадку, як і пры пасадцы.

6.15. Не забываць свае рэчы ў салоне.

6.16. Пры выяўленні старонніх, падазроных прадметаў неадкладна паведаміць суправаджальніку ці вадзіцелю аўтобуса.

6.17. Нельга перавозіць з сабой лёгкаўзгаральныя, пажаранебяспечныя прадметы і рэчывы.

 

  1. Правілы паводзін на занятках

7.1. Калі настаўнік уваходзіць у клас, навучэнцы ўстаюць, вітаюць настаўніка. Падобным чынам навучэнцы вітаюць любога сталага, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў (акрамя часу працы на камп'ютары).

7.2. Падчас урока нельга шумець, адцягваць увагу таварышаў ад заняткаў староннімі гутаркамі, гульнямі і іншымі, не якія адносяцца да ўроку справамі, бо гэтым парушаюцца правы іншых на атрыманне неабходных ведаў.

7.3. На ўроку навучэнцы маюць права карыстацца школьным інвентаром, які яны вяртаюць настаўніку пасля занятку. Ставіцца да яго трэба асцярожна і акуратна.

7.4. Калі навучэнец жадае задаць пытанне настаўніку ці адказаць на пытанне настаўніка, ён паднімае руку.

7.5. Навучэнцам забараняецца выкарыстоўваць (размаўляць, весці відэаз’ёмку, гуляць у гульні) сродкі мабільнай сувязі падчас вучэбных заняткаў. Сродкі мабільнай сувязі павінны знаходзіцца ў партфелі навучэнца ў выключаным выглядзе (бязгучны рэжым).

7.6. Карыстацца сродкамі мабільнай сувязі можна толькі з дазволу настаўніка і для вучэбных мэтаў.

7.7. Адказнасць за захаванасць сродкаў мабільнай сувязі ўстанова адукацыі не нясе.

  1. Правілы паводзін навучэнцаўна перапынках

8.1. Падчас перапынкаў навучэнец абавязаны: навесці чысціню і парадак на сваім працоўным месцы; выйсці з класа, калі папросіць настаўнік; падпарадкавацца патрабаванням настаўніка.

8.2. Падчас перамены навучэнцы могуць вольна перамяшчацца па ўстанове адукацыі, акрамя тых месцаў, дзе ім забаронена, знаходзіцца ў мэтах бяспекі (службовыя памяшканні, харчблок, фізічная і хімічная лабараторыі).

8.3. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і ўжываць фізічную сілу.

8.4. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца выходзіць з установы адукацыі без дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага адміністратара

8.5. Катэгарычна забаронена самавольна расчыняць вокны, сядзець на падаконніках.

8.6. Падчас перапынкаў навучэнцы не павінны бегаць па лесвіцы, каля аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў.

 

  1. Паводзіны навучэнцаў у сталовай

9.1. Падчас прыёму ежы ў сталовай навучэнцам належыць прытрымлівацца добрых манер і паводзіць сябе прыстойна.

9.2. Навучэнцы павінны паважліва ставіцца да працаўнікоў сталовай.

9.3. Размаўляць падчас прыёму ежы варта не гучна, каб не турбаваць тых, хто есць побач.

9.4. Навучэнцы прыбіраюць стол пасля прыняцця ежы, ставяць на месца крэслы.

9.5. Навучэнцы беражліва ставяцца да маёмасці школьнай сталовай.

9.6. Забараняецца прыходзіць у сталовую ў верхняй вопратцы.

 

 

  1. Дысцыплінарная адказнасць навучэнцаў

Падставы для прыцягнення навучэнцаў да дысцыплінарнай адказнасці:

10.1. супрацьпраўнае, віноўнае (няўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі,  актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы;

10.2. спазненні або нез'яўленні без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі (заняткі);

10.3. парушэнні дысцыпліны падчас адукацыйнага працэсу;

10.4. невыкананне абавязку прытрымлівацца вопраткі дзелавога стылю ў час адукацыйнага працэсу;

10.5. невыкананні без уважлівых прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

10.6. зневажанне ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

10.7. распаўсюджванне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

10.8. порча будынкаў, абсталявання або іншай маёмасці Установы;

10.9. невыкананне (парушэнні) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспецы;

10.10. распіванне алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, спайсаў, таксічных і іншых  рэчываў у будынках і на іншай тэрыторыі ўстановы адукацыі, альбо з'яўленне ў  паказаных месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

10.11. курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў у будынках і на іншай тэрыторыі ўстановы адукацыі;

10.12. гульня на  занятках і перапынках у карты і іншыя азартныя гульні;

10.13. крадзёж, здзяйсненне актаў вандалізму, прычыненне наўмыснага ўрону маёмасці Установы, уласнасці навучэнцаў, выхаванцаў і работнікаў установы;

10.14. ігнараванне заўваг, зробленых настаўнікам ці прадстаўніком Установы, выказванне груба ці з непавагай;

10.15. сістэматычнае невыкананне атрыманых заданняў ці недобрасумленнае іх  выкананне;

10.16. нашэнне ў памяшканні галаўных ўбораў;

10.17. карыстанне радыёпрыёмнікамі, магнітафонамі і мабільнымі тэлефонамі і іншай апаратурай, якая супярэчыць устаноўленным парадкам,  у час вучэбных заняткаў і на пазакласных мерапрыемствах;

10.18. наяўнасць пры сабе ва ўстанове адукацыі любых небяспечных рэчаў, каштоўнасных і дарагіх рэчаў;

10.19. выкарыстанне ненарматыўнай лексікі.     

10.20. іншыя супрацьпраўныя дзеянні (бяздзейнасці).

 

 За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнага праступка ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваюцца навучэнцы, якія дасягнулі на момант здзяйснення дысцыплінарнага праступку ўзросту 14 гадоў, а навучэнцы з  ліку асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця - сямнаццаці гадоў.

Да навучэнца, які здзейсніў дысцыплінарны праступак і не дасягнуў на момант яго здзяйснення ўзросту, з якога надыходзіць дысцыплінарная адказнасць, а таксама да навучэнца з ліку асоб з цяжкімі і (або) множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі, які здзяйсніў дысцыплінарны праступак, могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічнай нарадзе і іншыя меры педагагічнага ўздзеяння), несупярэчныя заканадаўству.

За здзяйсненне дысцыплінарнага праступка да навучэнца могуць быць ужытыя наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

- заўвага; - вымова;  - адлічэнне.

Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць кіраўніку ўстановы адцукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжкасці дысцыплінарнага праступка, прычыны і абставіны, пры якіх ён здзейснены, папярэднія паводзіны навучэнца.

 

 

свернуть